Campagneconcept en tekst voor:

Platform Hernieuwbare Brandstoffen

In opdracht van Vandejong werkte ik mee aan een campagne voor het Platform Hernieuwbare Brandstoffen:

“De toekomst is fossielvrij.* Deze campagne laat zien welke belangrijke rol hernieuwbare brandstoffen spelen in de energietransitie. De billboards zijn fictief, de boodschap allerminst. Veel gehoorde stellingen worden genuanceerd met een asterisk*. De werkelijkheid ligt namelijk veel genuanceerder…”

De toekomst is fossielvrij*

*Dat is inderdaad het doel, maar dan moet er wel meer gebeuren. Het Klimaatakkoord (2019) heeft de inzet van hernieuwbare brandstoffen gelimiteerd. Dat is onhoudbaar. Het coalitieakkoord en de Europese voorstellen (Fitfor55) vragen om nog meer emissiereductie.”

Hernieuwbare brandstoffen hebben geen toekomst*

*Zeker wel! Niet de gehele transportsector is namelijk direct te elektrificeren. Veel transport vraagt om een hoge energiedichtheid van brandstoffen. Vloeibare en gasvormige brandstoffen bevatten per m3 veel energie. Wil je diezelfde hoeveelheid energie opslaan in een batterij, dan heb je 20 keer zo groot volume nodig. Stel je een elektrisch vrachtschip voor vol met batterijen en geen ruimte meer voor goederen. Dat zal niet werken… In de vergroening van de binnen-, zee- en luchtvaart zijn hernieuwbare brandstoffen daarom een must.”

Lees alle stellingen op de campagnewebsite

Vorige
Vorige

Merktekst voor De Nieuwe Boerenfamilie

Volgende
Volgende

Campagne voor Provincie Flevoland